Zagori Race

Το Zagori Race μπαίνει στον 3ο χρόνο του με μεγάλες εκπλήξεις….

Το Zagori Race (ΖR) μπαίνει στον 3ο χρόνο του με μεγάλες εκπλήξεις…

Το Zagori Mountain Running (ZMR) ξεκίνησε τον Ιούλιο του 2011 το παρθενικό του ταξίδι στον κόσμο του ελληνικού ορεινού τρεξίματος και μετά τη δεύτερη πετυχημένη διοργάνωσή του το 2012, έρχεται φέτος με νέα δύναμη, που του χαρίζει η συνεργασία με την κορυφαία εταιρεία που εξοπλίζει τους αθλητές των βουνών, την THE NORTH FACE, να ανεβάσει ακόμα ψηλότερα την απήχησή του στο αθλητικό κοινό.

Η τρίτη διοργάνωση του Ηπειρώτικου αγώνα έρχεται αυτόν τον Ιούλιο, σαν “The North Face Zagori Mountain Running”, να χαρίσει και πάλι σπουδαίες αγωνιστικές εμπειρίες μέσα από αγώνες για κάθε επιθυμία, ώστε όλοι να βιώσουν τη μοναδική φύση της Τύμφης και του Ζαγοριού. Η THE NORTH FACE, αρωγός της προσπάθειας των ανθρώπων του ZMR, θα σταθεί δίπλα σε αθλητές και εθελοντές της διοργάνωσης στις 27 και 28 Ιουλίου, στους αγώνες των 50Κ, των 25Κ και των 10Κ.

Στις εκδηλώσεις όμως του φετινού ZR, την Κυριακή 28/7, προστίθεται και το αγώνισμα της ορεινής ποδηλασίας έτσι από φέτος θα έχουμε και το Zagori Mountain Bike (ZMB). Οι συμμετέχοντες θα έχουν τη δυνατότητα να διαλέξουν μεταξύ δύο διαδρομών. Η μεγάλη, μήκους 50 χλμ, απευθύνεται σε έμπειρους αθλητές ενώ η μικρότερη, μήκους 25 χλμ, σε όσους είναι νέοι στο χώρο αλλά θα ήθελαν να δοκιμάσουν τις δυνάμεις τους στην ορεινή ποδηλασία. Για τους τολμηρούς που θα συμμετάσχουν το Σάββατο στη διαδρομή των 50χλμ τρεξίματος και στη μεγάλη διαδρομή του ποδηλάτου της Κυριακής θα υπάρχει ξεχωριστή κατάταξη, διεκδικώντας τον τίτλο του Yπεραθλητή της εκδήλωσης!

Οι εκπλήξεις όμως δε σταματάνε εδώ. Από φέτος το καλοκαίρι, προστίθεται ένας ακόμα αγώνας στην παλέτα του ZMR ο οποίος απευθύνεται σε αθλητές με μεγάλη εμπειρία στα βουνά.
Ο νέος αγώνας της διοργάνωσης, ο οποίος θα γίνει στις 31 Αυγούστου, ονομάζεται Tymfi Endurance Race (TERA).
Με εκκίνηση και τερματισμό το χωριό Τσεπέλοβο, η διαδρομή θα κινείται στις ανατολικές πλαγιές του βουνού και το ανάπτυγμά του θα φτάνει τα 80 χιλιόμετρα ενώ η συνολική του ανάβαση θα ξεπερνά τα 5000 μέτρα. Πολύ σύντομα θα είμαστε σε θέση να δημοσιεύσουμε την επίσημη προκήρυξη και περισσότερες λεπτομέρειες σχετικά με τη διαδρομή.

Η περίοδος των φετινών εγγραφών για τους τρεις αγώνες του Ιουλίου (50Κ, 25Κ, 10Κ) και τους δύο ποδηλατικούς, θα διαρκέσει από 1η Απριλίου έως 10 Ιουλίου και η διαδικασία θα πραγματοποιηθεί μέσα από την ιστοσελίδα του ZR στη διεύθυνση www.zagorirace.com όπου θα βρείτε και όλες τις απαραίτητες πληροφορίες για όλες τις εκδηλώσεις.
Για οποιαδήποτε διευκρίνηση μπορείτε να επικοινωνήσετε με τον Διευθυντή αγώνων Βασίλη Τζουμάκα στο email [email protected]

Στόχος μας είναι οι αγώνες να αποτελέσουν μία γιορτή των ορεινών αθλημάτων δίνοντας όλες μας τις δυνάμεις για να το πετύχουμε.
Από την Οργανωτική Επιτροπή του ZR

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

ZAGORI MTB RACE

SHORT RACE

Η διαδρομή ξεκινάει από την Πλατεία του χωριού Κήποι στα 650 μέτρα υψόμετρο. Τα πρώτα χλμ κινείται σε άσφαλτο ενώ στο τρίτο χλμ στρίβει δεξιά και κινείται παράλληλα με το ρέμα Ντόβρη, αρχικά σε δασικό δρόμο, ο οποίος στη συνέχεια γίνεται μονοπάτι ενώ περνάει αρκετές φορές κάθετα το ρέμα άλλοτε από υπέροχα πέτρινα γεφύρια αλλά και μέσα από το ρέμα του οποίου η ροή την εποχή που γίνεται ο αγώνας θα είναι πολύ χαμηλή. Στο 8ο χλμ η διαδρομή βγαίνει σε χωματόδρομο και αρχίζει να κατηφορίζει αφού περάσει από το εκκλησάκι Παναγιά. Για τα επόμενα 3 χλμ κινείται κατηφορικά σε καλό χωματόδρομο ανάμεσα σε λιβάδια μέχρι τον πρώτο σταθμό τροφοδοσίας. Εδώ μπαίνει αριστερά και πάλι σε μονοπάτι κατηφορικό για 2 περίπου χλμ όπου συναντάει και πάλι φαρδύ χωματόδρομο, στρίβει αριστερά και μετά από 800 μέτρα συναντάει την άσφαλτο και στρίβει δεξιά. Μετά από 1,1 χλμ στην άσφαλτο στρίβει αριστερά όπου σύντομα αρχίζει η πρώτη απαιτητική ανηφόρα για περίπου 4 χλμ. Στο 18,8 χλμ, συναντάει το δεύτερο σταθμό τροφοδοσίας και χωρίζει από τη μεγάλη διαδρομή στρίβοντας αριστερά. Μετά από ένα γρήγορο αρχικά, κατηφορικό χωματόδρομο ανηφορίζει για λίγο φτάνοντας στο ψηλότερο σημείο της (1077μ) όπου αμέσως μετά μπαίνει σε ένα πανέμορφο μονοπάτι, σε πυκνό δάσος το οποίο κατηφορίζει μέχρι το χωματόδρομο αφού πρώτα δοκιμάσει τις τεχνικές σας ικανότητες. Προσοχή στα τελευταία 500 μέτρα όπου μεγάλες πέτρινες πλάκες αλλά και αρκετές σαθρές πέτρες θα σας δυσκολέψουν την προσπάθεια! Λίγο πριν βγει στην άσφαλτο και στρίψει δεξιά περνάει ανάμεσα από ένα μεγάλο μαντρί και χρειάζεται λίγο προσοχή γιατί διάφορα ζωντανά κυκλοφορούν ελεύθερα και σίγουρα θα τρομάξουν με την παρουσία σας! Μετά από 3 χλμ στην άσφαλτο τερματίζει στους Κήπους όπου και ξεκίνησε.

Συμπερασματικά:
Γρήγορη διαδρομή, με δύο πολύ όμορφα μονοπάτια, χωρίς απότομες κλίσεις και μέτριο επίπεδο τεχνικής δυσκολίας. Θα ικανοποιήσει τον αρχάριο αθλητή ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές και την τεχνική του κατάρτιση αλλά και τον έμπειρο που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα.
Συνολικό μήκος 26,2 χλμ.
Συνολική θετική υψομετρική διαφορά 685μ.

Στο σύνδεσμο μπορείτε να δείτε όλες τις τεχνικές λεπτομέρειες της διαδρομής και το υψομετρικό της προφίλ.

LONG RACE

ΠΕΡΙΓΡΑΦΗ ΔΙΑΔΡΟΜΗΣ

Η διαδρομή ξεκινάει από την Πλατεία του χωριού Κήποι στα 650 μέτρα υψόμετρο. Τα πρώτα χλμ κινείται σε άσφαλτο ενώ στο τρίτο χλμ στρίβει δεξιά και κινείται παράλληλα με το ρέμα Ντόβρη, αρχικά σε δασικό δρόμο, ο οποίος στη συνέχεια γίνεται μονοπάτι ενώ περνάει αρκετές φορές κάθετα το ρέμα πάνω από υπέροχα πέτρινα γεφύρια αλλά και μέσα από το ρέμα του οποίου η ροή την εποχή που γίνεται ο αγώνας θα είναι πολύ χαμηλή. Στο 8ο χλμ η διαδρομή βγαίνει σε χωματόδρομο και αρχίζει να κατηφορίζει αφού περάσει από το εκκλησάκι Παναγιά. Για τα επόμενα 3 χλμ κινείται κατηφορικά σε καλό χωματόδρομο ανάμεσα σε λιβάδια μέχρι τον πρώτο σταθμό τροφοδοσίας στη θέση Ρόκα. Εδώ μπαίνει αριστερά και πάλι σε μονοπάτι κατηφορικό για 2 περίπου χλμ όπου συναντάει και πάλι φαρδύ χωματόδρομο, στρίβει αριστερά και μετά από 800 μέτρα βγαίνει στην άσφαλτο και στρίβει δεξιά. Μετά από 1,1 χλμ στην άσφαλτο στρίβει αριστερά όπου σύντομα αρχίζει η πρώτη απαιτητική ανηφόρα για περίπου 4 χλμ. Στο 18,8 χλμ, συναντάει το δεύτερο σταθμό τροφοδοσίας στη θέση Εννέα εαδέλφια και χωρίζει από τη μικρή διαδρομή στρίβοντας δεξιά. Εδώ βρίσκεται και το πρώτο χρονικό όριο (3 ώρες από την εκκίνηση). Μετά από 200 μέτρα συναντάει μεγάλη διασταύρωση χωματόδρομων και συνεχίζει ευθεία ανηφορικά. Μετά από 1,8 χλμ στρίβει δεξιά σε έναν πανέμορφο δασικό δρόμο μέσα σε πυκνό δάσος με μαλακό χώμα και συνεχείς εναλλαγές ανηφόρας-κατηφόρας με ήπιες κλίσεις. Στο 28 χλμ συναντάει δασικό δρόμο και στρίβει αριστερά, στο 30ο και πάλι αριστερά και μετά από 700 μέτρα δεξιά και στα 200 μέτρα αριστερά. Αυτό το τελευταίο χιλιόμετρο έχει και την πιο μεγάλη ανηφορική κλίση ενώ στο 33ο χλμ περνάει από το ψηλότερο σημείο στα 1414μ. υψόμετρο όπου από εδώ συνεχίζει κατηφορικά για 4 χλμ και φτάνει στον τρίτο σταθμό τροφοδοσίας στη θέση Γυφτοκλήσι όπου βρίσκεται και το δεύτερο χρονικό όριο (6 ώρες από την εκκίνηση). Στρίβει δεξιά και μετά από 500 μέτρα αριστερά όπου ξεκινάει παλιός δασικός δρόμος ο οποίος μετά από 2,2 χλμ δίνει τη θέση του σε ένα καταπληκτικό μονοπάτι μέσα σε πυκνό δάσος περνώντας από τις τοποθεσίες Τρία δέντρα και Γκρούμερο. Για 3,5 χλμ το μονοπάτι κινείται με ήπια ανεβοκατεβάσματα μέχρι να συναντήσει το χωματόδρομο ο οποίος μετά από 4 κατηφορικά χλμ φτάνει στην πάνω μεριά των Κήπων. Το τελευταίο χλμ μέσα στα πετρόκτιστα καλντερίμια του πανέμορφου χωριού και άφιξη στην πλατεία όπου και ο τερματισμός.

Συμπερασματικά:
Γρήγορη διαδρομή, με δύο πολύ όμορφα μονοπάτια, μέτριες κλίσεις και μέσο επίπεδο τεχνικής δυσκολίας. Θα ικανοποιήσει τον αρχάριο αλλά προπονημένο αθλητή ο οποίος θα δοκιμάσει τις αντοχές και την τεχνική του κατάρτιση αλλά και τον έμπειρο που θα θελήσει να κινηθεί γρήγορα.
Συνολικό μήκος 47,8 χλμ.
Συνολική θετική υψομετρική διαφορά 1352μ.

GPX file: Zagori Mtb – Long Race_New