Interview με τον Περικλή Ηλία !

Μια από τις μεγαλύτερες στιγμές της ιστορίας της έζησε την Κυριακή (7/10/2012) η ελληνική ποδηλασία βουνού. Ο Περικλής Ηλίας πέρασε πρώτος τη γραμμή του τερματισμού στο αγώνισμα του Marathon στο παγκόσμιο πρωτάθλημα της UCI στο Ornans της Γαλλίας και  έτσι έγινε ο πρώτος Έλληνας ποδηλάτης στην κατηγορία των Ανδρών που φοράει τη φανέλα με τα χρώματα της ίριδας.

To mtbr.gr ήρθε σε επαφή με τον Έλληνα πρωταθλητή και του ζήτησε να μας δώσει ένα ιντερνετιακό interview. Η ανταπόκριση του Ηλία ήταν άμεση, του στείλαμε τις ερωτήσεις με email και μας απάντησε. Δεν θέλαμε να τον κουράσουμε 10 ερωτήσεις μόνο.

1. Πόσα χρόνια ασχολείσαι με το ποδήλατο ερασιτεχνικά και πόσα επαγγελματικά?

Mε την ποδηλασία ασχολούμαι ερασιτεχνικά 8 χρόνια ενώ επαγγελματικά τα τελευταία 5 χρόνια

2. Ποιος ευθύνεται για το μικρόβιο της ποδηλασίας και πως ξεκίνησαν όλα?

Δεν θα έλεγα ότι ευθύνεται κάποιος συγκεκριμένα για το μικρόβιο…το μικρόβιο μπήκε από την ώρα που έκανα βόλτες με το πρώτο μου ποδήλατο. Θυμάμαι όταν ήμουν μικρός όλοι είχαμε ένα ποδήλατο και πηγαίναμε βόλτες σε διάφορα μέρη για εξερεύνηση…αυτές οι βόλτες γινόταν ολοένα και μεγαλύτερες και σιγά σιγά μπήκε το μικρόβιο και έτρεξα τον πρώτο μου αγώνα στην πόλη μου. Από εκεί και πέρα δεν θυμάμαι πως έφτασα μέχρι εδω…

 

3.Γιατί διάλεξες το mtb και όχι τη ποδηλασία δρόμου?

Το ξεκίνημα μου το έκανα με το μτβ διότι το πρώτο μου ποδήλατο ήταν mtb και μένω κοντά σε βουνά. Αργότερα όμως όταν μπήκα στην φιλοσοφία του κάνω προπόνηση, πήρα και ποδήλατο δρόμου για να βελτιώσω την προπόνηση! Μου αρέσει πάρα πολύ το βουνό και η φύση και με το mtb βρίσκομαι πολύ κοντά σε αυτά. Μπορεί τα αποτελέσματα να δείχνουν άλλο…αλλά θεωρώ ότι ο δρόμος ταιριάζει πολύ περισσότερο στα χαρακτηριστικά μου από ότι το μτβ!

4.Μπορεί το mtb να σταθεί μόνο του σαν ξεχωριστό άθλημα στην Ελλάδα? Μπορεί δηλαδή να αποκοπεί τελείως από την ποδηλασία δρόμου όπως συμβαίνει με πολλές ομάδες και αθλητές στο εξωτερικό? (προπονήσεις, ομοσπονδίες,  ομάδες, κοινό)

Εννοείται ότι μπορεί να σταθεί και είναι ανεξάρτητο αγώνισμα από τα υπόλοιπα. Δεν έχει καμία σχέση το ένα με το άλλο, μπορεί να υπάγονται στην ίδια ομοσπονδία αλλά το τεχνικό προσωπικό είναι τελείως διαφορετικό από αυτό του δρόμου.

 

5.Τι ποδήλατο έχεις?

Protek στο mtb και Ideal δρόμο.

 

6.Πόσα κιλά είναι το ποδήλατό σου ?

9,5 kg στο mtb και 7 kg στο δρόμο.

 

7.27B or 29? Που πιστεύεις ότι ανήκει το μέλλον ?

Κατά την γνώμη μου το 29 είναι αυτό που υπερισχύει αυτή τη στιγμή και το μέλλον του ανήκει, πλέον όλες οι εταιρείες έχουν 29 στην γκάμα τους. Νομίζω πως το 27,5 δεν θα ανθίσει στο χώρο.

 

8. Πώς είναι μια καθημερινή μέρα σου?

Το πρόγραμμα ποικίλει ανάλογα με τις ώρες προπόνησης είδος και την περίοδο που βρίσκομαι. ένα συνηθισμένο πλάνο που ακολουθω είναι: πρωινό ξύπνημα-πρωινό-προπόνηση-φαγητό-ξεκούραση-ελεύθερος χρόνος-φαγητό-ύπνος. Με μικρές παραλλαγές ανάλογα με  τις υποχρεώσεις. Όταν δεν είμαι σε περίοδο προπονήσεων (3-4εβδομαδες το χρόνο)κάνω ακριβώς τα αντίθετα, ότι δεν μπορώ  και ότι “δεν επιτρέπεται” να κάνω τον υπόλοιπο καιρό.

 

9.Θα ενθάρρυνες ένα νέο παιδί να γίνει επαγγελματίας ποδηλάτης στην Ελλάδα?

Άμα το θέλει πραγματικά και του αρέσει σίγουρα ναι. Θα προσπαθούσα να του μεταφέρω το πως είναι να είσαι επαγγελματίας ποδηλάτης, τα πλεονεκτήματα και τα μειονεκτήματα και από εκεί και πέρα ελεύθερος να διαλέξει ότι θέλει .Δεν είναι πια και κάτι δύσκολο το να είσαι επαγγελματίας, δύσκολο πλέον στις μέρες μας είναι να είσαι σωστός επαγγελματίας σε όλους τους τομείς! Βέβαια στην Ελλάδα τα πράγματα είναι κάπως διαφορετικά, ο δρόμος για να φτάσεις ψηλά είναι πολύ δύσκολος όχι μόνο αγωνιστικά αλλά και εκτός. Στις μέρες οποίος συνεχίζει και ασχολείται  σε τόσο υψηλό επίπεδο είναι καθαρά επειδή αγαπάει το άθλημα που υπηρετεί…

10.Υπάρχει κάτι το οποίο θέλεις να ξέρει ο κόσμος αλλά ποτέ δε σου δόθηκε το βήμα να το ανακοινώσεις?

Πολλά και τίποτα!

 

Ευχαριστούμε τον Ηλία για το χρόνο που αφιέρωσε για να απαντήσει στις ερωτήσεις μας.

Του ευχόμαστε ακόμα περισσότερες διακρίσεις και επιτυχίες.